همشهری آنلاین: فدراسیون بین‌المللی فوتبال اساس‌نامه فدراسیون فوتبال ایران را که توسط کمیته انتقالی تدوین شده بود به تصویب رساند.

به گزارش ایسنا کیومرث هاشمی، سخنگوی کمیته انتقالی فوتبال با اعلام این خبر گفت: با پیگیری انجام شده برای ما قابل پیش بینی بود که اساس‌نامه‌ی تدوین شده به تصویب فیفا برسد.

وی افزود: تمام مواردی که مد نظر ما بود خوشبختانه از سوی فیفا رعایت شده است و با تصویب نهایی هم اکنون آماده‌ی ارایه به هیات وزیران است.

هاشمی با بیان این که ما قصد داریم که در حداقل زمان ممکن انتخابات فدراسیون فوتبال را برگزار کنیم، گفت: پس از تصویب اساس‌نامه در هیات وزیران یک ماه تا 45 روز فرصت داریم تا انتخابات را برگزار کنیم. این در حالی است که بر طبق اساس‌نامه سه ماه برای ثبت نام و برگزاری انتخابات پیش بینی شده بود که ما این زمان را به یک ماه تا 45 روز کاهش دادیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد اساس‌نامه در هیات وزیران به تصویب نرسد، گفت: سعی کرده‌ایم مواردی را در اساس‌نامه بگنجانیم و به تصویب فیفا برسد که کوچک‌ترین مشکلی پیش نیاید و به طور حتم در هیات وزیران هم مشکل خاصی نخواهد بود. در این زمینه با نظر مثبت فیفا و بدنه کارشناسی این انتظار می‌رود که در دولت هم با مشکل مواجه نشود.

سخنگوی فیفا پس از استعلام از کمیته‌ی حقوقی این سازمان در گفت‌وگوی تلفنی به خبرنگار ایسنا گفت: این خبر درست است، اسا‌سنامه از نظر ما تایید شده است و تاییدیه آن را به فدراسیون فوتبال ایران فرستاده‌ایم.

وی ادامه داد: دیگر خطری فوتبال ایران را تهدید نمی‌کند.

کد خبر 25700

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز